MakeMeUp

Alla inlägg under januari 2011

Av MakeMeUp - 22 januari 2011 14:15

Som jag förstod så har de varit grymt mycket att göra i skolan så jag har inte hunnit blogga. 
Ska fortsätta med "listan" snart men måste fila lite på nästa inlägg :)
Kollade igenom min hårddisk och tittade på massa bilder, här är några av alla porträttbilder jag har tagit. Några gamla, några nyare.
Man kan ju helt klart se vad min stil är när de gäller foton :P

Nåväl hoppas ni gillar :D
(Som vanligt, klicka på bilderna för större ;) ) 


           

Puss! 

Av MakeMeUp - 15 januari 2011 23:15

Nej men om man kanske skulle ta och blogga lite nu såhär sista dagen hemma i älskade Västerås. Har varit sjuk där av att jag har varit lite m.i.a men nu är jag tillbaka med full kraft, redo att blogga varje dag, som att de skulle hända i Camillas värld? nä tror inte de. Kommer behöva sitta och plugga 24/7 när jag är nere i Växjö igen (vilket jag är imorgon) eftersom att jag inte var där i veckan och därför har missat typ 4 föreläsningar och kursen avslutas med en 5 timmar(!) lång salstenta... hurra! de är ju för tusan inredare och butikskommunikatörer vi ska bli inte läkare! dessutom har vi ett grupparbete på 15 sidor att skiva. Men nu ska jag inte skriva mer om de för då blir jag så deppad, haha.

Nu till trevligare saker. Vart en tripp till Örebro idag och träffa sötaste, lika trevligt som alltid. Även om jag känner mig lätt korkad emellanåt :P så är han alltid gullig ;) 

Sitter nu och lyssnar på deep purple eller djuplila, eller vad säger du Sophie ;) haha inte mitt brightest moment kanske.

Nej nu känns de som att jag har dumförklarat mig själv länge nog ;D
så nu får de vara för idag. Ska försöka hinna/komma ihåg att blogga imorgon innan stora plugghetsen sätter igång på måndag, ska då fortsätta med listan som ni kanske kommer ihåg att jag håller på med(?) eftersom att jag har halkat aningen efter med den. 

Nåväl, puss på er 

Av MakeMeUp - 8 januari 2011 23:01

Orkade inte blogga igår så får ta dag 2 idag. Idag ska de alltså handla om min första kärlek. 


Måste ha varit på dagis, en barnslig och gullig kärlek till en kille vid namn Victor, för vad visste jag om kärlek då, ingenting. För kärlek denna underbara känsla som får de att pirra i hela kroppen, och den ilande känslan i magen när man ser på den som ens kärlek tillhör, vad vet man om den i dagisålder. Då är väl all kärlek som den man känner för sin familj och kanske sin favorit nalle.
Men nu ska jag inte skriva om själva kärleken förens dag 5 så ni får vänta på min fina ord om de ;)

Ja finns inte så mycket mer att skriva om min första gulliga dagis kärlek mer än att de inte blev mer än just en dagiskärlek och ett gulligt minne.
Kär på riktigt är jag nog nu, men de tänker jag skriva mer om senare.


Puss på er alla söta 

Av MakeMeUp - 6 januari 2011 20:37

Hej fina bloggläsare.

Susanna här. Syster till bloggägaren. Hon har försvunnit från datorn och vet inte om att jag sitter här och skriver på hennes blogg. Detta kan alltså sluta på två sätt.


1) Hon kommer skratta och låta detta vara, kanske hämnas hon och göra samma sak på min blogg.

eller 

2) Hon kommer att radera det här inlägget.


Jag råkar alltså veta att hon ska göra denna lista. Och eftersom jag är hennes syster och alltså borde känna henne bäst tänker jag skriva hennes "om mig".


Camilla föddes den 25e mars 1991. Jag, naiv 3,5åring som jag var, trodde att hon var en lillebror. Jag hade fel.

Vilket jag nu, när jag blivit äldre och klok, kan se som tur.

Min syster är alltså en rödhårig, snäll och fantastiskt snygg kvinna som idag är 19 år. Man skulle, utan att överdriva alldeles för mycket, säga att hon älskar smink, nagellack och fotografering. Är det något man vill ha hjälpa med när det kommer till dessa tre ämnen är det till henne man ska gå.

Dessutom är hon kanske världens snällaste människa. (Inte partisk, bara ärlig)

Hon bryr sig alltid och stället alltid upp om det är något.

Hon vill alltid alla väl, även om jag vet att hon har väldigt svårt att hantera ledsamhet hos de människor som hon älskar.

Jag tror det hadlar om att hon vet inte hur hon ska få den att försvinna.

Men det handlar inte om att hon inte bryr sig. Tvärt om.


Camilla är dessutom en väldigt stark människa.

Hon skulle aldrig erkänna det men det är hon.

Hon har nämligen dyslexi.

Något som vi fick klart för oss väldigt sent då ingen i skolan gjort den kopplingen och velat göra de test hon behövt så väldigt mycket tidigare än de gjordes.

Men ändå har hon tagit sig igenom högstadiet och gymnasiet (med bättre betyg än jag hade) och nu pluggar hon på universitet.

Om man inte visste att hon var dyslektiker skulle man nog inte gissa det eftersom hon stavar mycket bättre än förr och läser väldigt mycket böcker.

Men ibland märks det att det är jobbigt. I alla fall för oss som står henne nära.

Behöver nog inte förklara hur stolt jag är.


Min syster är alltid väldigt tyst när hon träffar nya människor.

Men när man väl lär känna henne då pratar hon som aldrig förr.

Om allt mellan himmel och jord. Det går nästan inte att få tyst på henne alls.

Det är hennes charm. Hon är som en mussla med den vackraste pärlan på insidan.

Vissa människor är värda att anstränga sig för att lära känna.

Camilla är en av dem.


Om jag skulle beskriva henne med fem ord skulle det bli dessa:

Blyg, snäll, rolig, pratsam (hur motsägelsefullt det än må vara) och fantastisk.

Det är min syster det. Det och mycket mer.

Så mycket att jag skulle kunna fylla hennes blogg med bara beskrivningar på allt som denna fina fröken är.

Och ändå skulle det vara mycket som inte kommer kunna berättas utan som man måste uppleva när man träffar henne.


/Susanna

Av MakeMeUp - 6 januari 2011 20:22

Eftersom att alla andra har gjort den här listan så ska väl inte jag vara sämre ;)

Idag är de Dag 1 och då blir de alltså "Om mig" så kolla in kommande inlägg :)


Dag 01 – Om mig

Dag 02 – Min första kärlek

Dag 03 – Mina föräldrar

Dag 04 – Det här åt jag i dag

Dag 05 – Vad är kärlek?

Dag 06 – Min dag

Dag 07 – Min bästa vän

Dag 08 – Ett ögonblick

Dag 09 – Min tro

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – I min handväska

Dag 13 – Den här veckan

Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?

Dag 15 – Mina drömmar

Dag 16 – Min första kyss

Dag 17 – Mitt favoritminne

Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Dag 19 – Detta ångrar jag

Dag 20 – Den här månaden

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Dag 22 – Det här upprör mig

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Dag 24 – Det här får mig att gråta

Dag 25 – En första

Dag 26 – Mina rädslor

Dag 27 – Min favoritplats

Dag 28 – Det här saknar jag

Dag 29 – Mina ambitioner

Dag 30 – Ett sista ögonblick

Av MakeMeUp - 2 januari 2011 20:14

Jaha ja då var de ett nytt år igen då... Hoppas på att de blir mist lika bra som de förra.

Idag vart de fika på stan med Elin och Sofia, var länge sen sist då vi alla bor på olika ställen, synd bara att Frida blev sjuk och inte kunde haka på. 


Sitter nu och kollar på Arn med syster eller ja vi har de igång men sitter båda med en varsin dator i knät, socialt? inte så värst va haha

Väntar även på att söt ska vara framme, så man vet att de har gått bra. (Känner hur min syster kommer sucka högt om hon läser detta :P haha)


Nu kollar syster lite manande på mig, tror hon vill ha glass och de tackar man ju inte nej till :D

Så ja, puss på er  

  

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards