MakeMeUp

Alla inlägg under november 2011

Av MakeMeUp - 25 november 2011 11:00

Känns bra att jag för en gång skull får känna mig duktig på Google SketchUp. Efter allt mitt svärande i Växjö är jag äntligen duktig nog att hjälpa andra :) 


Är inte riktigt lika kallt i den här datorsalen som den i Växjö men nästan. Har lite svårt att skriva bara för att mina fingrar som alltid blir kalla först, oavsätt om det bara är småkallt eller jättekallt. Fun times.


Nu är det en timme kvar tills jag slutar, då ska jag ta bussen till Västerås. Efter det hämta bilnyckeln på mammas jobb, köra hem och lämna mina grejer och senan åka och köpa div julgrejer till min lägenhet. Vid 15.00 ska jag möta upp Therese somjag inte har träffat sen i sommras för en liten fika, ska bli trevligt.


Oj nu börjar vi igen!


Puss på er <3

Av MakeMeUp - 24 november 2011 12:52

Har inte jättemycket tid att blogg just nu så jag vet inte riktigt varför jag gör det.. men ville väl visa att jag faktiskt lever, även om bloggen känns lite lätt död ibland.


Imorgon är det skolan fram till lunch och sen ska jag till Västerås för på lördag blir det glöggfest hemma hos mamma och pappa och jag har lovat att hjälpa till. Sen på söndag blir det tillbaka till Eskilstuna igen och då kommer troligtvis älsklingen också, längtar :) Dessutom är det ju dags att börja julpynta på söndag, vilket jag också längtar efter. Tycker även att det kan komma lite snö nu så det inte känns lika mörkt ute. 


Får se om jag orkar skriva något mer senare. Och om jag hinner för jag måste städa till lägenheten också för det hinner jag ju inte imorgon och jag har verkligen ingen lust att ha en ostädad lägenhet där älskilngen kommer, även om det kanske inte är jättestökigt så känns det ändå inte bra haha.

Nåja thats all for now.


Puss på er sötingar <3

Av MakeMeUp - 17 november 2011 14:06

Long time no see, som vanligt. men jag har ju sagt att det kanske inte blir uppdaterat varje dag utan mer när ja gfår lust till det. Jag har varit sjuk.. igen.. vilket gjort att bloggandet varit det sista jag har tänkt på. 

Skolan går relativt bra, om ni nu undrade över det. Har några uppgifter att göra som får mig att må lätt illa men det löser sig nog. För allting går bara man vill.

Nej nu ska jag kanske vara lite akriv på lektionen också :P


Puss på er <3

Av MakeMeUp - 9 november 2011 23:20

Åh, så irriterande.. sitter och letar igenom både datorn och min externa hårddisk efter en mapp med bilder. Varför hittar man aldrig saker när man letar efter dem utan bara när man inte letar? och gäller det allt i livet? kan jag då undra. Är det så att man helt enkelt inte ska leta efter saker och bara ta för givet att de dyker upp när man minst anar det? 

Väldigt "djupa" funderingar såhär på kvällskvisten. 



   
(old bild, som jag hittade när jag inte letade haha)


Puss på er sötingar <3

Av MakeMeUp - 9 november 2011 17:53

Andra dagen i rad, det tar sig. Fast å andra sidan, man ska inte ropa hej innan man har kommit över bäcken som man brukar säga.


Var äckligt kallt i morse när jag gick upp, bara där ville jag gå och lägga mig igen. När jag dessutom fick springa till bussen så kunde jag ju inte inte bli lyckligare.. såg helt enkelt ut att bli en toppendag! 

Fast den blev inte så illa som jag trodde. Har precis skrivit klart de sista uppgifterna till kurserna jag precis har avslutat, har dock två sammanfattningar kvar att göra i den ena kursen men det tar vi sen. Hur som haver så är det iallafall en sjuk lättnad att de är klara. Dessutom har vi börjat med en ny kurs, nämligen digitalaverktyg. Så lektionen idag gick jättefort, vilket för mig betyder att jag tycker att det är roligt. Fast jag och Macen kommer inte riktigt överens även om det är klart mycket bättre än när jag skulle använda mig av en Mac på praktiken i 2an på gymnasiet, haha det var tider det vill jag lova. Men nog om det, känns iallafall som att det kommer att bli en rolig och lärorik kurs trotts att jag redan har jobbat i Sketchup, men lärde mig ju trotts allt rätt basic saker idag som läraren i Växjö inte gick igenom.. say no more säger jag bara, utan att säga för mycket (haha) om vad jag tycker om utbildningen jag gick där.


Nu känner jag att det här har blivit väldigt långt och troligen helt osammanhängande. Men det blir väl så när man precis har skrivit en rapport haha. 
Nåja ska inte göra det ännu längre nu, så istället blir det några bilder på husen som var och en i klassen har byggt. 

         
De är något suddiga insåg jag nu, men man ser ju iallafall vad det är :P


Puss på er <3 

Av MakeMeUp - 8 november 2011 20:47

Jag vet att jag inte har bloggat på år och dar, men ibland hinner man bara inte. Har haft sjukligt mycket att göra i skolan. Men nu kände jag att jag har lite tid och att jag ville skriva av mig lite. Inte för att jag direkt vet vad jag ska skriva om men det löser sig väl som vanligt haha. 


Beställde ett skal till min mobil från amazon.co.uk (brittiska amazon alltså) den 4/11 och idag fick jag hem det, gick ju fortare än vad det brukar göra för Adblibris att skicka mina böcker haha. Så är verkligen jättenöjd och glad :D


En annan sak jag har tänkt lite på är hur trevligt det skulle vara att få blommor. Det är lite som brev, alltså att det inte händer speciellt ofta att man får dem. Inte för att jag vet vem jag skulle få vare sig blommor eller brev av.. så jag får väl helt enkelt köpa mina egna blommor och skriva mina egna brev, haha.


Oj nu är det visst desperate housewives. 

Puss på er sötingar <3

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards