MakeMeUp

Alla inlägg under januari 2010

Av MakeMeUp - 21 januari 2010 23:01

Nu har jag äntligen fått min mascara från Face stockholm, är en liten prov varjant av den.

Ska prova den ett tag och sen ska jag tala om vad jag tycker 


Har fixat min naglar igen, eller gjorde det i söndags men vart inte riktigt nöjd så jag fixade nytt idag. Ska försöka lägga upp bilder på båda även fast den ena vart misslyckad :P


Praktiken går bra också, är på dam nu  och jag har äntligen lärt mig att hitta vart de olika serierna av kläder hör hemma (som tex logg och modern classic) så tummen upp för de


Ska försöka uppdatera er imorgon om det är något roligt som händer, men det är ju fredag så något borde de ju va haha


puss på er





Av MakeMeUp - 18 januari 2010 22:45

Ja som sagt i brist på annat får ni denna fina video med mig och Sophie
Vill du göra en likadan behöver du följande:

  • Dig själv och en annan person ( är inte lika roligt att göra en själv) bör vara någon med liknade humor haha
  • En mobil eller kamera 
  • Inget liv

Där har ni den, den ultimata listan xD

Enjoy ;D

Av MakeMeUp - 11 januari 2010 22:07

Har gjort min första dag på min praktikplats idag, ska vara 8 veckor på HM.
Är för tillfället på makeup avdelningen vilket passar mig utmärkt


Hann inte ta någon bild på mina kläder idag och nu har jag bytt kläder för det är ju så sjukt kallt!
Tog dock denna fina bild när jag körde hem, kanske inte en toppen idé att köra på den halvhala motorvägen i 100km och samtidigt ta kort, men jag överlevde 

    

Vi hörs imorgon
Puss 

Av MakeMeUp - 10 januari 2010 21:18

 Brukar för de mesta fixa mina naglar varje söndag, eftersom att det tar ungefär en vecka innan mitt nagellack är helt förstört.
Så här är veckans naglar, som kanske blev mer sommar och hawaii än vad jag tänkte mig men det blir nog bra  

Har redan några idéer om vad jag ska göra nästa gång 


Utan blixt                        Med blixt

   


 
Rosa: All Eyes On Me, HM
Vitt: Depend nr 031
Blekrosa: Pink Mist, HM

Stenarna: Depend

Av MakeMeUp - 9 januari 2010 18:31

Har inte bloggat på en hel dag vilket inte alls är bra eftersom att jag känner mig, skippar jag en dag så kommer snart den här bloggen vara oskiven.

Så nu tar jag mig i kragen!


Blir en lugn hemma kväll idag, ska upp tidigt imorgon och åka till Arlanda och vinka av syster


Nu blir det att kollla på en serie



Så här blir det när man inte har så mycket annat för sig... 
Men jag sparar nog de mest utfreakade bilderna till en annan dag haha  



       

 
Puss på er 

Av MakeMeUp - 7 januari 2010 18:06

Idag var det kallt som vanligt så jag stök min  idé om att ha kjol.
Istället blev det detta   

Inte bästa kvaliteten på bilden kanske  

  

Stickad väst - Kappahl
Svart långärmadtröja - HM
Svart linne - Gina
Jeans - cheap monday
"Uggs" - din sko


Av MakeMeUp - 6 januari 2010 22:06

Efter mycket provande med olika lack så kom jag fram till dessa naglar, ser kanske inte så avancerat ut men det är en liten glitterklick i tillvaron i alla fall


Utan blixt

 

Med blixt

 



Lacken
Depend nr 39
Viva La Diva nr 73
        

Av MakeMeUp - 6 januari 2010 21:59

Nytt år, ny blogg och nya möjligheter!

Det är sjukt kallt ute just nu, gick till affären som ligger 5 minuter bort och jag frös som jag vet inte vad. Tur nog så hade jag syster (eller en eskimå om du så vill) med mig vilket gjorde det trevligare 



 


 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards